بهترین غذاها برای خوردن با معده خالی چیست؟

۱۷ اسفند ۱۴۰۰

آمار بازدید : 370

بادام خیس خورده

 

 

بادام منبع غنی از منگنز، ویتامین E، پروتئین، فیبر، امگا ۳ و اسید چرب امگا ۶ است. با این حال، اگر بادام را اشتباه مصرف کنید، فواید آن را از دست خواهید داد. همیشه آنها را یک شب خیس کنید و سپس صبح بخورید. پوست بادام حاوی تانن است که از جذب مواد مغذی جلوگیری می کند. وقتی آنها را خیس کنید، پوست به راحتی جدا می شود. بادام دوز مناسبی از مواد مغذی به شما می دهد و همچنین باعث میشود در طول روز احساس سیری کنید.

 

آب گرم و عسل

 

 

عسل سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، فلاونوئیدها و آنزیم هایی است که برای تمیز و سالم نگه داشتن روده ضروری هستند. خوردن عسل با آب با معده خالی به دفع سموم و همچنین افزایش متابولیسم کمک می کند و به عنوان بمب انرژی برای انجام کارهای روزانه برای بدن عمل میکند.

 

کشمش

 

کشمش رسیده

 

میوه های خشک دارای درصد بالایی از پتاسیم، کلسیم و آهن هستند ؛مانند بادام، کشمش را یک شب در آب خیس کنید زیرا جذب مواد مغذی را افزایش می دهد. از آنجایی که آنها سرشار از قندهای طبیعی هستند، انرژی شما را در صبح افزایش می دهند و شما را برای بقیه روز آماده می کنند. آنها همچنین به تنظیم سطح قند خون و کاهش هوس شیرینی کمک می کنند. کشمش همچنین می تواند اسیدهایی را که اثرات مضری بر بدن شما دارند خنثی کند.

 

پاپایا

 

خوردن پاپایا با معده خالی یک راه خوب برای پاکسازی بدن از سموم و اطمینان از حرکت روان روده است. پاپایا همچنین به کاهش کلسترول بد و جلوگیری از بیماری های قلبی معروف است. بعد از خوردن پاپایا، ۴۵ دقیقه برای صرف صبحانه صبر کنید.

 

هندوانه

 

هندوانه قرمز قاچ شده

 

میوه ها ۹۰ درصد آب هستند و پر از الکترولیت هستند و در نتیجه برای معده ملایم هستند. شروع روزتان با هندوانه باعث می شود هیدراته شوید و هوس شکر را با حداقل کالری رفع کنید(یک فنجان هندوانه ۴۰ کالری دارد). هندوانه همچنین حاوی سطوح بالایی از لیکوپن است که سلامت قلب و چشم را تقویت می کند.

 

دانه های چیا

 

 

این دانه های ریز پر از پروتئین، فیبر، کلسیم، آنتی اکسیدان ها و امگا ۳ هستند. بهترین روش برای خوردن آنها زمانی است که یک شب خیس شده باشند. دانه چیا این توانایی را دارد که در معده شما منبسط شود و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. به این ترتیب به کاهش وزن کمک می کنند. هنگامی که خیس می شوند یک پوشش ژلاتینی ایجاد می کنند و به سرعت در سیستم گوارش حرکت میکنند.

 

خرما

 

 

خرما منبع عالی کسب انرژی فوری است که برای شروع روز بسیار مورد نیاز است. خرما همچنین حاوی دسته ای از فیبرهای محلول است که برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است زیرا آب را به دستگاه گوارش می کشد. که به رفع یبوست نیز کمک می کند. پتاسیم موجود در خرما همچنین می تواند ناراحتی معده و اسهال را درمان کند.

 

بلغور جو دوسر

 

 

خوردن بلغور جو دوسر روی معده فواید زیادی دارد. ابتدا، لایه ای بر روی پوشش معده ایجاد می کند که مانع از ایجاد اختلال در بدن شما می شود که معمولاً خورنده هیدروکلریک (HCL) است. غلات همچنین حاوی فیبر قابل حل هستند که به پردازش و کاهش کلسترول کمک می کند.

 

سیب

 

 

سیب بسیار مغذی است و به عنوان “سلطان میوه ها” شناخته می شود. بعد از بیدار شدن از خواب، خوردن یک سیب با معده خالی برای سلامتی بسیار مفید است.

سیب سرشار از کربوهیدرات است. یک سیب با اندازه متوسط ​​حدود ۸ سانتیمتر است و حاوی ۲۰ گرم شکر است. قند سیب عمدتاً فروکتوز و گلوکز است.

یک دستورالعمل جدید WHO توصیه می کند که بزرگسالان و کودکان باید مصرف روزانه قند خود را به حدود ۲۵ گرم محدود کنند.

پس از یک شب خواب، گلیکوژن ذخیره شده در کبد اساساً تخلیه می شود. در این زمان یک سیب بخورید، قند موجود در سیب می تواند به سرعت جذب شود، که می تواند به سرعت انرژی را برای بدن تامین کند.

سیب تازه سرشار از آب و فیبر غذایی است. پس از ورود آب و فیبرهای غذایی به دستگاه گوارش، می توانند تحرک دستگاه گوارش را تسریع کنند، متابولیسم را افزایش داده و سموم و فضولات را از بین ببرند.

علاوه بر این، سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. خوردن یک سیب در صبح می تواند بخشی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن را تکمیل کند.

همانطور که گفته می شود: “یک سیب در روز دکتر را دور نگه می دارد.”

 

 آب اِملا

 

 

آب املا تازه، باید با معده خالی مصرف شود اما پس از مصرف آن باید حداقل ۴۵ دقیقه از مصرف قهوه یا چای خودداری کنید. املا سرشار از ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند. همچنین به حفظ پوست شفاف، موهای سالم و بینایی خوب کمک می کند.