آب معدنی و آب آشامیدنی

۱۲ شهریور ۱۳۹۹

آمار بازدید : 696

گوهرنوش،پیشرو و بنیان‌گذار صنعت آب‌های بسته‌بندی ایران

شماره تماس: ۰۹۱۲.۰۹۸.۴۰۶۰ پاسخ گویی ۲۴ ساعته

 

آیا خوردن آب معدنی هر روز اشکالی ندارد؟

آب معدنی به طور کلی برای نوشیدن بی خطر است. تحقیقات بسیار کمی به هر گونه تأثیرات منفی فوری سلامتی مرتبط با نوشیدن آب معدنی ساده اشاره می کند. آب معدنی گازدار حاوی اسید کربنیک است که می تواند باعث سکسکه یا نفخ شود.

آب معدنی چه ویژگی خاصی دارد؟

آب معدنی معمولاً حاوی موادی مانند منیزیم، کلسیم، سدیم و روی است و طبق تحقیقات اخیر، آنها در واقع یک راه بسیار موثر برای افزایش مصرف مواد معدنی هستند. یک مطالعه اخیر نشان داد که آب معدنی دارای برخی از مزایای سلامتی مشروع است.

آیا آب معدنی برای کلیه ها مفید است؟

آب معدنی در خارج از کشور معمولا گازدار است. افراد سالم می توانند بدون هیچ مشکلی آب معدنی گازدار بنوشند، به شرطی که زیاده روی نکنند. نوشیدن منظم آن در مقادیر زیاد می تواند اثرات نامطلوبی بر کلیه ها داشته باشد و می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود.

آیا آب معدنی برای کاهش وزن مفید است؟

آب معدنی انرژی می بخشد و بدن را از سموم پاک می کند. با مصرف منظم به طور طبیعی تکرر ادرار را افزایش می دهد. این به بدن کمک می کند تا از شر چربی های اضافی خلاص شود. دو لیوان آب معدنی در روز به کاهش وزن کمک می کند.

آیا آب معدنی گازدار برای معده مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که آب گازدار می تواند به هضم کمک کند . یک مطالعه با ۲۱ شرکت کننده نشان داد که نوشیدن آب گازدار سوء هاضمه و یبوست را تسکین می دهد.

آب تصفیه شده بهتر است یا آب معدنی؟

آب معدنی در دسته بندی طعم بهتر از آب های تصفیه شده و مقطر است زیرا از قبل دارای مواد معدنی افزایش دهنده طعم است. طعم و مزه حاصل از این غنی سازی معدنی قابل توجه است، به ویژه به این دلیل که این آب طعم خود را از جایی می گیرد که از آن آمده است.

آیا آب معدنی با آب لوله کشی متفاوت است؟

برخلاف آب لوله کشی که می تواند از منابع آب زیرزمینی و سطحی (رودخانه ها و مخازن) تامین شود، آب معدنی طبیعی فقط از منابع حفاظت شده، طبیعی و زیرزمینی جمع‌آوری و در منبع سرچشمه پر می شود.

سالم ترین آب برای نوشیدن چیست؟

وقتی آب چشمه به طور ایمن تهیه و ذخیره شود، به طور معمول سالم ترین گزینه است. هنگامی که آب چشمه آزمایش می شود، و حداقل پردازش می شود، مشخصات معدنی غنی را ارائه می دهد که بدن ما به شدت هوس می کند.

 

چرا باید آب معدنی بنوشیم؟

نتایج تحقیقات نشان داد که مصرف آب معدنی باعث کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) می شود. از آنجایی که کلسترول بالا خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد، آب معدنی به حفظ سلامت قلب و عملکرد صحیح قلب کمک می کند.