مقایسه مناطق مالی لندن و نیویورک

۲۲ اسفند ۱۴۰۲

آمار بازدید : 122

بر اساس شاخص مراکز مالی جهانی ۳۳، نیویورک پایتخت مالی جهان است و لندن در رتبه دوم قرار دارد.

شهرهای زیادی در سراسر جهان وجود دارند که گره های کلیدی در شبکه مالی جهانی هستند. این مراکز مالی مهم اغلب دارای مکان‌های استراتژیک و سابقه رهبری در اقتصاد جهانی هستند. به عنوان مثال می توان به شانگهای، توکیو، و هنگ کنگ در آسیا، و همچنین زوریخ، آمستردام و فرانکفورت در اروپا اشاره کرد.
با این حال، هر فهرستی از برترین شهرهای مالی جهان احتمالاً با لندن و نیویورک پیشتاز است. پایتخت بریتانیا همچنان یک مرکز حیاتی برای بازارهای بیمه و ارز است ، در حالی که بزرگترین شهر ایالات متحده خانه دو بورس بزرگ جهان است. بیایید نگاهی به مقایسه این دو سرمایه مالی انگلیسی زبان بیندازیم.
خوراکی های کلیدی
نیویورک در فهرست مراکز مالی جهانی ۳۳، رتبه‌بندی مهم‌ترین مراکز مالی جهان، از لندن پیشی گرفت.
داشتن دو بورس بزرگ جهان بر اساس ارزش بازار به اطمینان از دسترسی جهانی نیویورک کمک می کند، در حالی که لندن در زمینه بیمه و ارز خارجی پیشتاز است.
تسلط محکم لندن بر جایگاه دوم نشان می دهد که شهرت مالی آن در برابر عدم قطعیت های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا مقاومت کرده است.
لندن در مقابل نیویورک: چگونه آنها را مقایسه می کنند؟
نیویورک در سی و سومین شاخص سالانه مراکز مالی جهانی (GFCI) که توسط لانگ فایننس در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد، رتبه اول را دارد. هدف این فهرست رتبه بندی نقش های حیاتی شهرهای مختلف در امور مالی جهانی است. لندن در رتبه دوم قرار دارد.

با این حال، همیشه اینطور نبوده است، و نیویورک در مارس ۲۰۱۸ کمتر از رقیب خود در سراسر برکه قرار گرفته است.

شاید تعیین کمیت اهمیت یک مرکز مالی دشوار به نظر برسد، اما GFCI شهرهای بزرگ مالی جهان را رتبه بندی می کند و رقابت آتی آنها را با تجزیه و تحلیل ۱۵۳ «عامل ابزاری» ارزیابی می کند. این نقاط داده شامل اقدامات کمی است که از اشخاص ثالث مانند بانک جهانی و سازمان ملل متحد جمع آوری شده است. این شاخص همچنین نتایج پرسشنامه‌هایی را در بر می‌گیرد که از بیش از ۱۰۰۰۰ پاسخ‌دهنده در سراسر جهان خواسته شده است تا مراکز مالی مختلف را ارزیابی کنند.

در نسخه GFCI که در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد، نیویورک با رتبه کلی ۷۶۰ در رتبه اول قرار گرفت و پس از آن لندن با رتبه ۷۳۱ قرار گرفت. رتبه های سوم و چهارم به سنگاپور و هنگ کنگ رسید که رتبه های ۷۲۳ و ۷۲۲ را به ترتیب ثبت کردند.

شاخص مراکز مالی جهانی ۳۳ برای سال ۲۰۲۳
رتبه مرکز مالی رتبه بندی
۱ نیویورک ۷۶۰
۲ لندن ۷۳۱
۳ سنگاپور ۷۲۳
۴ هنگ کنگ ۷۲۲
۵ سانفرانسیسکو ۷۲۱
۶ فرشتگان ۷۱۹
۷ شانگهای ۷۱۷
۸ شیکاگو ۷۱۶
۹ بوستون ۷۱۵
۱۰ سئول ۷۱۴
منبع: GFCI 33
این واقعیت که چهار شهر دیگر ایالات متحده – سانفرانسیسکو، لس آنجلس، شیکاگو و بوستون – به نیویورک در ۱۰ شهر برتر ملحق شده اند، قدرت و انعطاف پذیری در بازارهای مالی ایالات متحده را نشان می دهد. در همین حال، تسلط محکم لندن بر جایگاه دوم نشان می‌دهد که بخش خدمات مالی بریتانیا ارتباط و شهرت خود را حفظ کرده است، حتی با وجود سؤالاتی در مورد آینده آن پس از برگزیت و رقابت شدید با مراکز مالی که در اتحادیه اروپا باقی مانده‌اند .

بررسی عمیق‌تر داده‌های GFCI نشان می‌دهد که نیویورک و لندن به شدت در جایگاه‌های شماره ۱ و ۲ خود جای گرفته‌اند.

این شاخص ارزیابی خود را از مراکز مالی به پنج “حوزه رقابت پذیری” تقسیم می کند – محیط کسب و کار، سرمایه انسانی، زیرساخت، توسعه بخش مالی، و شهرت و عمومی. در میان تمام شهرهایی که در GFCI گنجانده شده‌اند، نیویورک و لندن به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم در همه این دسته‌ها قرار دارند.

تفاوت های کلیدی
نیویورک و لندن با نشان دادن رهبری در حوزه های مختلف بازارهای مالی، جایگاه خود را به عنوان نیروگاه های مالی جهانی به دست می آورند. نیویورک ادعای خود را به عنوان سرمایه مالی جهان تا حدودی به این دلیل مطرح می کند که دو بورس بزرگ جهان از نظر ارزش بازار – بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) و نزدک – را در خود جای داده است.

شرکت‌هایی از کشورهای سراسر جهان ترجیح می‌دهند سهام خود را در صرافی‌های مستقر در نیویورک فهرست کنند، و این نشان‌دهنده‌ی ثابتی از نفوذ جهانی اپل بزرگ است.

در حالی که لندن همچنین محل استقرار بورس اوراق بهادار لندن (LSE) ، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین بورس های جهان است، تأثیر جهانی بخش خدمات مالی بریتانیا ممکن است در بازارهای بیمه و ارز خارجی قوی تر باشد. لندن همچنین بازیگر مهمی در بازار کالاهای بین‌المللی است و بورس فلزات لندن (LME) یکی از بزرگترین بورس‌های کالای جهان است.

کدام شهر پایتخت مالی جهان است؟
شاید پاسخ قطعی برای این سؤال وجود نداشته باشد که کدام شهر واقعا شایسته عنوان پایتخت مالی جهان است. مردم ایالات متحده ممکن است به سرعت پاسخ دهند که این نیویورک است، و به نظر می رسد جدیدترین شاخص مراکز مالی جهانی این استدلال را تأیید می کند که خانه وال استریت برترین شهر مالی است.

با این حال، شایان ذکر است که لندن همچنین در این فهرست از مهم‌ترین مراکز مالی جهانی در گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

نمی توان گفت که چگونه تغییرات در اقتصاد جهانی می تواند در نهایت تأثیر و اهمیت نسبی مراکز مالی در سراسر جهان را تغییر دهد.

آینده این سرمایه های مالی
نیویورک و لندن بعید به نظر می رسد که به این زودی از موقعیت های رهبری خود در بازارهای مالی جهانی دست بکشند. به نظر می‌رسد هر دو شهر آماده استقبال از آینده مالی هستند – نیویورک در رتبه‌بندی فین‌تک GFCI در رتبه اول قرار گرفت ، در حالی که لندن در جایگاه سوم قرار داشت، درست پس از سانفرانسیسکو.

در حالی که دلایل زیادی برای خوش بین بودن در مورد حفظ ارتباط مالی جهانی هر دو شهر وجود دارد، نیویورک و لندن نیز با مجموعه ای از خطرات خود روبرو هستند. کمپین فدرال رزرو برای مبارزه با تورم افزایش نرخ می تواند رشد اقتصادی در ایالات متحده را کاهش دهد و بازارهای مالی نیویورک را با مشکل مواجه کند. در همین حال، ناشناخته‌های زیادی در لندن درباره تأثیر رو به رشد برگزیت باقی مانده است.

آیا لندن یا نیویورک پایتخت مالی جهان است؟
لندن و نیویورک هر دو مراکز مالی کلیدی هستند که نقش مهمی در اقتصاد جهانی دارند. بر اساس شاخص مراکز مالی جهانی ۳۳ که در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد، نیویورک برترین مرکز مالی جهان و پس از آن لندن در رتبه دوم قرار دارد.

قدرتمندترین موسسه مالی در ایالات متحده چیست؟
فدرال رزرو بانک مرکزی ایالات متحده است که دارای قدرت تنظیم سیاست های پولی است که می تواند جهت کل اقتصاد کشور را تعیین کند و بر کل جهان تأثیر بگذارد. دیگر مؤسسات مالی قدرتمند شامل بانک‌های بزرگی هستند که برخی از آنها « بزرگ‌تر از حد بزرگ برای ورشکستگی » در نظر گرفته می‌شوند.

نام منطقه مالی لندن چیست؟
صنعت خدمات مالی لندن هرگز مرکز تاریخی شهر را ترک نکرده است که اغلب از آن به عنوان شهر لندن یا میدان مایل یاد می شود.

علاوه بر این، پس از ساخت آن در دهه ۱۹۸۰، Canary Wharf یک نقطه کانونی برای شرکت های بیمه لندن و سایر شرکت های مالی بوده است.

لندن در امور مالی به چه چیزی معروف است؟
لندن محل موسسات مالی مهمی مانند بانک انگلستان (BoE) ، بورس اوراق بهادار لندن و بورس فلزات لندن است. همچنین در بسیاری از زمینه‌های اقتصاد جهانی، به‌ویژه وقتی صحبت از بازارهای فارکس و بیمه می‌شود، نقش کلیدی دارد.

خط پایانی
فهرست مراکز مالی جهانی ۳۳، نیویورک را به عنوان برترین مرکز مالی جهان در سال ۲۰۲۳ معرفی می کند و پس از آن لندن قرار دارد. هر دو شهر به عنوان بازیگران کلیدی اقتصاد جهانی سابقه طولانی دارند و علیرغم چالش هایی که با آن روبرو هستند، نیویورک و لندن احتمالا در مرکز امور مالی جهان باقی خواهند ماند.