مراحل رسیدن به استقلال مالی چیست؟

۲۹ بهمن ۱۴۰۱

آمار بازدید : 341

مرحله شماره ۱ – تغییر طرز فکر

دلیل اینکه شما از نظر مالی مستقل نیستید این نیست که پولی برای پس انداز یا سرمایه گذاری ندارید یا اینکه حقوق شما کم است. به این دلیل است که طرز فکر شما اشتباه است، بنابراین عادات شما نیز اشتباه است.

اگر می خواهید به استقلال مالی برسید، اولین قدمی که باید بردارید این است که طرز فکر خود را تغییر دهید.

ذهنیتی در مورد استقلال مالی ایجاد کنید و یک چرخش کامل در مورد پول ایجاد کنید – چگونه آن را به دست می آورید، چگونه آن را خرج می کنید و چگونه می توانید آن را حفظ کنید.

طرز فکر یک مسئله بزرگ است زیرا به عادات روزانه شما دیکته می کند، بنابراین باید چند هفته روی این موضوع وقت بگذارید. هیچ چیز تغییر نمی کند مگر اینکه طرز فکر شما تغییر کند.

مرحله ۲ – خود را از نظر مالی آموزش دهید

دومین قدم مهمی که باید در نظر بگیرید این است که خود را در مورد پول آموزش دهید.

ممکن است زیاد به آن فکر نکنید، اما بیشتر مردم به طور جدی نمی دانند پول چگونه کار می کند. این توضیح می دهد که چرا اکثر مردم پول زیادی به دست می آورند اما به دلیل بی سوادی مالی، عادات بد خرج کردن و سرمایه گذاری های بد، همه آن را از دست می دهند.

سواد مالی می تواند به سادگی مشاوره با مشاور مالی، خواندن یک کتاب مالی، گذراندن یک دوره اولیه مالی یا حسابداری، یا شرکت در یک سمینار سرمایه گذاری باشد.

مرحله ۳ – برنامه ریزی

برنامه ریزی مالی نشان دهنده اولین قدم های شما در مسیر درست به سوی بلوغ مالی و سواد مالی است.

عدم برنامه ریزی مالی نشان می دهد که شما قبلاً اعلام کرده اید که نبرد را باخته اید.

شاید در وهله اول پولی برای برنامه ریزی نداشته باشید. سپس شرایط فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید و بفهمید که چگونه می خواهید درآمد خود را افزایش دهید تا وضعیت منفی خود را معکوس کنید. یا شاید شما بدهکار هستید. دریابید که چگونه از بدهی خلاص می شوید زیرا نمی توانید از یک دارایی خالص منفی به استقلال مالی برسید.

یک بودجه ترسیم کنید و به آن پایبند باشید. بودجه طرحی شخصی از رفاه مالی شما و ابزار کنترلی برای حفظ جریان درآمد و کنترل مخارج شما است.

صورت درآمد را ترسیم کنید. صورت درآمد یک ابزار ارزیابی برای درآمد و هزینه شما است.

همچنین ممکن است بخواهید یک صورت جریان نقدی برای تعیین اینکه پول شما از کجا آمده و می رود و یک ترازنامه برای تعیین ارزش خالص خود ترسیم کنید.

ارزش خالص شما به سادگی تفاوت بین دارایی ها و بدهی های شما است.

مرحله چهارم – هزینه های خود را کاهش دهید

این یک مورد بزرگ است. فقط این را به خاطر بسپارید: هر بار که پول خود را خرج می کنید، ثروت خود را به شخص دیگری منتقل می کنید.

زندگی حداقلی و کم خرج راز استقلال مالی و ثروت است. مینیمالیستی به این معنا نیست که به خود یا خانواده خود گرسنگی بدهید. به این معنی است که شما صرف هزینه های غیرضروری به خاطر آینده خود حذف می کنید.

بهترین راه برای مقابله با این موضوع این است که قبل از خرج کردن هر ریال، ابتدا به خودتان پول پرداخت کنید. در ابتدا، می توانید ۱۰ درصد از درآمد خود را کنار بگذارید، اما با افزایش درآمد، آن را افزایش دهید.

بیشتر مردم ابتدا از طریق خرید، سرگرمی، هزینه‌های هنگفت و خرید بدهی‌ها به دیگران پرداخت می‌کنند و این به قیمت پس‌انداز مقداری پول برای آینده است. سپس آنها سعی می کنند هر چیزی که باقی مانده را نجات دهند، اما احتمالاً تا آن زمان خیلی دیر شده است زیرا چیزی باقی نمانده است.

این به عنوان ذهنیت مصرف کننده شناخته می شود.

آیا تا به حال به مردم آن طرف حصار فکر کرده اید؟ اونایی که پولت رو بهشون میدی؟ به نظر شما چه زمانی به تعطیلات می روند؟ آنها به دنبال گرفتن پول شما می روند. آنها دنبال سود خود می روند. در واقع، آنها از سودی که از پول شما به دست می‌آورند، برای خرید کالاهای خود و ادامه تعطیلات استفاده می‌کنند.

این به عنوان ذهنیت تامین کننده شناخته می شود.

مرحله پنجم – سرمایه گذاری کنید، پس انداز نکنید

پس انداز اصطلاحی است که بانک ها برای دریافت پول نقد شما و قرض دادن آن به وام گیرندگانی که سود بالایی می پردازند استفاده می کنند، در حالی که آنها آبنبات برای آن به شما می پردازند.

با آموزش نحوه سرمایه گذاری شروع کنید.

سرمایه گذاری ستون فقرات تولید ثروت است. شما می توانید با سرمایه گذاری ۱۰۰هزار تومان(سال ۱۴۰۱ شمسی) در هر ماه شروع کنید. اگر پول خود را در یک سرمایه گذاری خوب قرار داده باشید، به طور تصاعدی رشد خواهد کرد.

درباره گزینه های سرمایه گذاری موجود در کشور و خارج از کشور خود بیاموزید. با ابزارهای سرمایه گذاری آشنا شوید.

با مفهوم ریسک و بازده و نحوه ارزیابی آن آشنا شوید.

درباره دارایی ها و بدهی ها بیاموزید.

یک مشاور سرمایه گذاری خوب به شما در مورد اصول اولیه آموزش می دهد، اما خودتان موارد پیشرفته را یاد بگیرید. کورکورانه سرمایه گذاری نکنید

واژگان مالی، نحوه استفاده از آن و نحوه استفاده از آن را به نفع خود بیاموزید.

درباره سهام، سهام دولتی و خصوصی، صندوق های سرمایه گذاری مشترک، وام ها، اوراق قرضه، اوراق بهادار مشتقه، قراردادهای آتی، اختیار معامله ،سوآپ( معاوضه)، کالاها ، فلزات و سرمایه گذاری های پرخطر مانند ارزهای دیجیتال بیاموزید.

هر چه بیشتر در مورد سرمایه گذاری بیاموزید، ریسک گریزی کمتری در شما ایجاد می شود.