معاملات آتی و تجارت کالای انرژی/تریلیون فوت مکعب (Tcf): چیست، چگونه کار می کند؟

۵ مرداد ۱۴۰۳

آمار بازدید : 1305

تریلیون فوت مکعب (Tcf) چیست؟
اصطلاح تریلیون فوت مکعب به اندازه گیری حجم گاز طبیعی مورد استفاده در صنعت نفت و گاز ایالات متحده اشاره دارد. اندازه گیری معمولاً به اختصار Tcf خوانده می شود. فوت مکعب یک اندازه گیری غیرمتریک حجم است که در ایالات متحده نیز استفاده می شود.

جملات کلیدی
اصطلاح تریلیون فوت مکعب اندازه گیری حجم گاز طبیعی است که توسط صنعت نفت و گاز ایالات متحده استفاده می شود.
اندازه گیری یک تریلیون فوت مکعب در صنعت به اختصار Tcf نامیده می شود.
یک تریلیون فوت مکعب معادل تقریباً یک کوادریلیون واحد حرارتی بریتانیا است.

درک تریلیون فوت مکعب (Tcf)
در ایالات متحده، شرکت ها گاز طبیعی را بر حسب فوت مکعب اندازه گیری می کنند. تصور یک تریلیون فوت مکعب برای یک فرد معمولی دشوار است. می تواند نشان دهنده میلیاردها دلار از کالا باشد . همانطور که در بالا ذکر شد، یک تریلیون فوت مکعب برابر با یک کواد Btu است. کواد مخفف یک کوادریلیون یا ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ است. از طرف دیگر یک Btu انرژی را اندازه گیری می کند و نشان می دهد که چقدر گرما برای افزایش دمای یک پوند آب در سطح دریا یک درجه فارنهایت لازم است. برای مرجع، یک Btu تنها همان گرمای چوب کبریت آشپزخانه است.

اکثر شرکت های بزرگ بین المللی نفت و گاز گزارش های استاندارد شده ای دارند تا به تحلیلگران و سرمایه گذاران کمک کنند تا این ارقام را به دقت ارزیابی کنند. این امر تا حدی به دلیل الزامات نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است که از شرکت‌های خارجی دارای سهام فهرست‌شده در بورس‌های ایالات متحده می‌خواهد گزارش‌های استانداردی را به‌صورت سالانه ارائه دهند که ۲۰-F نامیده می‌شود.

این معادل بایگانی ۱۰-K برای شرکت های آمریکایی است و به سرمایه گذاران آمار تولید نفت و گاز و ذخیره منتشر شده با استفاده از اندازه گیری های امپراتوری را برای مقایسه مستقیم ارائه می دهد.

سرمایه گذاران در بازارهای نوظهور روسیه، آفریقا یا آمریکای لاتین اغلب گزارش هایی با داده های گزارش شده با سیستم متریک، که یک سیستم اندازه گیری جهانی است، دریافت می کنند. تحلیلگران این شرکت ها باید از جداول تبدیل برای تعیین کمیت دقیق و مقایسه آنها با اپراتورهای بین المللی پیچیده‌تر استفاده کنند.

سرمایه گذاران در بازارهایی مانند روسیه، آفریقا یا آمریکای لاتین اغلب گزارش هایی با داده های گزارش شده در سیستم متریک دریافت می کنند.
ملاحظات خاص
در صنعت نفت و گاز ، واحدهای اندازه گیری با حروف نشان داده می شوند که T معادل یک تریلیون، B نشان دهنده یک میلیارد، MM برابر با یک میلیون، و M به معنای هزار است. هر یک از اینها می تواند قبل از عبارات خاصی ظاهر شود، مانند MMBOE یا میلیون بشکه نفت معادل، یا Tcf که تریلیون فوت مکعب است.

بنابراین همانطور که یک تریلیون فوت مکعب به اختصار Tcf است، همانطور که Bcf به یک میلیارد فوت مکعب اشاره دارد. مورد دوم اندازه گیری گازی است که تقریباً برابر با یک تریلیون (۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰) Btu است. Mcf مخفف هزار فوت مکعب است، معیاری که بیشتر در بخش‌های کم حجم صنعت گاز، مانند تولید چاه‌های استریپر استفاده می‌شود. اتفاقا Mcf روش معمولی برای اندازه گیری گاز طبیعی در ایالات متحده است که از سیستم اندازه گیری امپراتوری استفاده می کند.

در اروپا، جایی که از سیستم متریک استفاده می‌شود، رایج‌ترین علامت اختصاری هزار متر مکعب یا Mcm است. تحلیلگران مالی نفت و گاز باید در هنگام تجزیه و تحلیل نتایج فصلی شرکت ها مراقب باشند تا از اختلاط واحدهای مختلف جلوگیری کنند. برای مثال، نادیده گرفتن این واقعیت که شرکت‌های آمریکایی در مک‌اف گزارش می‌دهند، بسیار آسان است، در حالی که شرکت‌های اروپایی اغلب به مک‌م گزارش می‌دهند. این تفاوت کاملاً ایجاد می کند زیرا ۱Mcm = 35.3Mcf.

نمونه ای از تریلیون فوت مکعب
اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر گاز طبیعی جهان را بر اساس کشور گزارش می دهد. بر اساس گزارش این سایت، تا سال ۲۰۱۹، روسیه با ۱۶۸۸ تریلیون فوت مکعب بالاترین ذخایر گاز طبیعی را داشت و پس از آن ایران با ۱۱۹۴ تریلیون فوت مکعب در رتبه بعدی قرار دارد. ایالات متحده با ۴۶۵ تریلیون فوت مکعب چهارم شد. این فهرست توسط بلاروس و جمهوری چک تکمیل شد که هر دو ۰.۰۱ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی گزارش کردند.