تاریخچه مختصری از نوشمک و یخمک در ایران

۱۲ شهریور ۱۳۹۹

آمار بازدید : 1673

گوهر نوش بزرگترین تولید کننده انواع نوشمک و یخمک در مدلهای،ساده، پیچی ،شکلی و عروسکی

شماره تماس  ۰۹۱۲.۰۹۸.۴۰۶۰

 

نوشمک و یخمک چیست؟

نوشمک و یخمک یک خوراکی یخ زده بسیار شبیه به بستنی یخی است اما به جای اینکه از چوب استفاده شود در یک لوله پلاستیکی شفاف عرضه می شود. جلد پلاستیکی نازک حدود دو سانت ضخامت دارد و طول آن متفاوت است، اگرچه بیشتر آنها حدود ۲۵ سانت طول دارند و از بالای لوله مهر و موم شده است و مصرف کننده را ملزم می کند که قسمت بالایی را باز کند تا به یخ شیرین داخل آن دسترسی پیدا کند. صرفاً با فشردن و هل دادن یخی که به سرعت ذوب می شود به بیرون از لوله مصرف می شود. شاید بزرگ‌ترین تفاوت نوشمک – یخمک و بستنی‌ یخی در این است که نوشمک و یخمک به صورت مایع فروخته می‌شوند و آماده ریختن در فریزر هستند. این بدان معناست که تولید و ارسال آن‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر است و بنابراین هزینه کمتری نسبت به سایر خوراکی‌های یخی دارند.

نوشمک و یخمک از چه چیزی ساخته شده اند؟

نوشمک و یخمک از آب شیرین، رنگی و طعم دار تهیه می شوند. ترکیبات شامل شکر، آب ،آب میوه و پوره میوه است. هر عدد حاوی چند گرم قند و کربوهیدرات است. از طعم ها و رنگ های خوراکی طبیعی برای دادن طعم میوه ای متمایز و رنگ روشن به نوشمک و یخمک استفاده می شود. طعم ها بسته به برند متفاوت است، اما برخی از طعمهای کلاسیک عبارتند از : توت فرنگی ،پرتقال،بلوبری،طالبی،نارگیل،موز،آلبالو،زرشک،هلو

 

چه شرکتی بزرگترین تولید کننده نوشمک و یخمک در ایران است؟

پرفروش‌ترین برند نوشمک و یخمک در ایران گوهر نوش می باشد که یک شرکت مواد غذایی و آشامیدنی مستقر در ساری است که کنترل محکمی بر بازار نوشمک و یخمک ایران دارد. گوهر نوش در دهه پنجاه پس از توسعه خط تولید مخلوط نوشیدنی پودری محبوب و توسعه یافت . در حال حاضر گوهر نوش شروع به تولید نوشمک و یخمک ساخته شده با مواد ارگانیک و بدون مواد نگهدارنده کرده است. همچنین برای کودکان خردسالی که از آنفولانزا یا موارد شدید کم‌آبی بدن بهبود می‌یابند، نوشمک و یخمک حاوی الکترولیت‌های اضافه تولید می کند.