تجارت کشاورزی، چالش ها و مثال ها

۲۸ خرداد ۱۴۰۳

آمار بازدید : 101

تجارت کشاورزی چیست؟
تجارت کشاورزی بخش تجاری است که کشاورزی و فعالیت های تجاری مرتبط با کشاورزی را در بر می گیرد. این شامل تمام مراحل مورد نیاز برای ارسال یک کالای کشاورزی به بازار است، یعنی تولید، فرآوری و توزیع. این صنعت یکی از اجزای مهم اقتصاد کشورهای دارای زمین زراعی است زیرا محصولات کشاورزی قابل صادرات هستند .

تجارت کشاورزی باجنبه های مختلف پرورش محصولات کشاورزی به عنوان یک سیستم یکپارچه برخورد می کند. کشاورزان با کمک تکنیک های پیچیده برداشت، از جمله استفاده از GPS برای هدایت عملیات، حیوانات را پرورش می دهند و میوه ها و سبزیجات را برداشت می کنند. سازندگان ماشین‌های کارآمدی تولید می‌کنند که می‌توانند خودشان رانندگی کنند. کارخانه های فرآوری بهترین راه را برای تمیز کردن و بسته بندی دام برای حمل و نقل تعیین می کنند. در حالی که بعید است که هر زیر مجموعه ای از صنعت به طور مستقیم با مصرف کننده تعامل داشته باشد، هر یک بر روی کارآمدی کار متمرکز هستند تا قیمت ها را معقول نگه دارند.

جملات کلیدی
تجارت کشاورزی ترکیبی از دو کلمه “کشاورزی” و “کسب و کار” است و به هر تجارت مرتبط با کشاورزی و فعالیت های تجاری مرتبط با کشاورزی اطلاق می شود.
تجارت کشاورزی شامل تمام مراحل مورد نیاز برای ارسال یک کالای کشاورزی به بازار است، یعنی تولید، فرآوری و توزیع.
شرکت های فعال در صنعت کشاورزی همه جنبه های تولید مواد غذایی را در بر می گیرند.
تغییرات اقلیمی فشار شدیدی را بر بسیاری از شرکت‌های صنعت کشاورزی وارد کرده است تا بتوانند با تغییرات گسترده در الگوهای آب و هوایی سازگار شوند.

آشنایی با تجارت کشاورزی
نیروهای بازار تأثیر قابل توجهی بر بخش تجارت کشاورزی دارند، مانند نیروهای طبیعی، مانند تغییرات آب و هوای زمین.

تغییرات در ذائقه مصرف کننده، محصولاتی را که رشد و پرورش داده می شوند، تغییر می دهد. برای مثال، تغییر ذائقه مصرف‌کنندگان از گوشت قرمز ممکن است باعث کاهش تقاضا – و در نتیجه قیمت – برای گوشت گاو شود، در حالی که افزایش تقاضا برای محصولات ممکن است ترکیب میوه‌ها و سبزیجاتی را که کشاورزان تولید می‌کنند تغییر دهد. مشاغلی که قادر به تغییر سریع مطابق با تقاضای داخلی نیستند ممکن است به دنبال صادرات محصولات خود به خارج از کشور باشند. اگر این کار شکست بخورد، ممکن است نتوانند رقابت کنند و در تجارت باقی بمانند.
تغییرات آب و هوایی فشار شدیدی را بر بسیاری از شرکت‌ها در صنعت کشاورزی وارد کرده است تا مرتبط و سودآور باقی بمانند و در عین حال با تهدیدات ناشی از تغییرات گسترده در الگوهای آب و هوایی سازگار شوند.

چالش های تجارت کشاورزی
کشورهای دارای صنایع کشاورزی با فشارهای مداوم ناشی از رقابت جهانی روبرو هستند. محصولاتی مانند گندم، ذرت و سویا در مکان‌های مختلف مشابه هستند و آنها را به کالا تبدیل می‌کند . ماندن در رقابت مستلزم عملکرد کارآمدتر مشاغل کشاورزی است که می تواند به سرمایه گذاری در فناوری های جدید، روش های جدید کود دهی و آبیاری محصولات و راه های جدید اتصال به بازار جهانی نیاز داشته باشد.

قیمت های جهانی محصولات کشاورزی ممکن است به سرعت تغییر کند و برنامه ریزی تولید را به یک فعالیت پیچیده تبدیل کند. کشاورزان همچنین ممکن است با کاهش زمین های قابل استفاده با گسترش مناطق حومه ای و شهری به مناطق خود مواجه شوند.

استفاده از فناوری جدید
استفاده از فناوری جدید برای رقابتی ماندن در بخش تجارت جهانی کشاورزی حیاتی است. کشاورزان برای حفظ رقابت باید هزینه های محصول را کاهش دهند و عملکرد در هکتار مربع را افزایش دهند.

فناوری جدید پهپاد در لبه برش صنعت است. مقاله ای که در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) منتشر شد، شش راه را که هواپیماهای بدون سرنشین کشاورزی را متحول می کنند، شناسایی کرد . این تکنیک ها، از جمله تجزیه و تحلیل خاک و مزرعه، کاشت، و نظارت بر محصولات، کلیدی برای بهبود عملکرد محصول و حرکت بخش کشاورزی به جلو خواهد بود.

حوزه‌های اصلی نگرانی برای استفاده از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین، ایمنی عملیات پهپاد، مسائل مربوط به حریم خصوصی و سؤالات پوشش بیمه است.

نمونه های تجارت کشاورزی
از آنجا که تجارت کشاورزی یک صنعت گسترده است، طیف گسترده ای از شرکت ها و عملیات های مختلف را در بر می گیرد. تجارت‌های کشاورزی شامل مزارع خانوادگی کوچک و تولیدکنندگان مواد غذایی تا شرکت‌های چندملیتی است که در تولید مواد غذایی در مقیاس ملی فعالیت می‌کنند.

برخی از نمونه‌های کسب‌وکارهای کشاورزی شامل تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی مانند Deere & Company، تولیدکنندگان بذر و مواد شیمیایی کشاورزی مانند مونسانتو، شرکت‌های فرآوری مواد غذایی مانند شرکت Archer Daniels Midland و همچنین تعاونی‌های کشاورزان، شرکت‌های گردشگری کشاورزی و سازندگان سوخت‌های زیستی، خوراک دام و … سایر محصولات مرتبط